Loading...

5 tips om spieren sneller te laten herstellen

Wanneer je actief sport of veel beweegt kun je wel eens last van je spieren krijgen. Ontzettend vervelend natuurlijk; ben je net zo goed bezig moet je ineens een paar dagen rust inlassen om die spierpijn te kunnen verdragen. Gelukkig kun je heftige spierpijn op een aantal slimme manieren voorkomen - en deze tips om spieren sneller te laten herstellen zullen je gegarandeerd helpen!

  1. Hulp van natuurlijke geneesmiddelen
    Natuurlijke geneesmiddelen kunnen een goede impact hebben op lichaam en geest: en zo ook op de spieren. Haal de beste kwaliteit cannabisolie in huis om de vermoeide spieren wat meer rust te geven en sneller te laten herstellen na een actieve workout. Natuurlijke middelen als cannabis olie zorgen ervoor dat je lichaam ontspant en dat de natuurlijke processen beter hun werk kunnen doen voor een snel herstel.

 

  1. Eet na het sporten

Heb je net actief gesport? Eet dan binnen de eerste 45 minuten na het sporten. In die 45 minuten maakt je lichaam namelijk nog gebruik van de voedingsstoffen die je binnenkrijgt en worden vetten sneller en beter verbrand. Naast het feit dat dit in de kilo’s scheelt, zorgen deze voedingsstoffen er ook voor dat je lichaam sneller kan herstellen. 

 

  1. Eet veel proteinen 

Onze spieren hebben proteïne nodig om goed te kunnen functioneren. Proteïne zorgt er namelijk voor dat onze spieren sneller groeien en makkelijker behouden blijven. Net als koolhydraten zorgen proteïnen er ook nog eens voor dat je langer een vol gevoel hebt; wat natuurlijk wel zo fijn is na een heftige workout. Probeer dus zoveel mogelijk proteïnen binnen te krijgen: zowel voor als na het sporten. 

 

  1. Een goede warm-up en cool-down

Door voor het sporten goed op te warmen en na het sporten goed af te koelen zorg je ervoor dat je spieren niet teveel leiden en langzaam aan het zware werk (en vervolgens aan de ontspanning) kunnen wennen. Een cooling-down zorgt dat je bloedsomloop en zenuwstelsel weer tot rust komen en dat je spieren lekker los raken; en dat zorgt op zijn beurt weer voor een sneller herstel!

 

  1. Pas je activiteiten binnen je leven

Wanneer je een druk leven hebt is het belangrijk om fysieke activiteit op de juiste manier in te plannen. Als je na een heftige training ook nog eens fysiek werk moet gaan verrichten kun je er vanuit gaan dat je spieren hieronder leiden. Zorg liever voor een balans tussen fysieke activiteit en ontspanning om het herstel soepel te laten verlopen.

 

Dit vind je misschien leuk

Profielfoto van Nina

Geschreven door

Nina

Ik ben Nina en ik schrijf over allerlei onderwerpen voor Spotsites! Ik ben gek op eten, reizen, beauty, interieur, lezen, gadgets en daar schrijf ik graag over.

Blijf op de hoogte

Ontvang de beste deals en informatie direct in je mailbox! Maximaal 2 keer per maand, beloofd.